schoolrekening
De kostenraming is opgemaakt op basis van de kosten van het voorbije schooljaar en vind je terug op onze website. We geven deze schatting van de kosten ook mee bij het begin van het schooljaar. We nemen er de kosten in op voor onder andere kopieën, klassikaal materiaal, digitale handboeken, Academic Software, workshops, projectdagen, (meerdaagse) schooluitstappen en sportdagen. Maandelijks betaal je via domiciliëring een voorschot van 45 euro op de eindfactuur.
- tweede graad = 45 euro per maand
- derde graad = 80 euro per maand (= 45 euro algemene kosten + 35 euro voor de eindreis)
Indien je geen domiciliëring wenst, wordt er in september een voorschot van 135 euro voor het eerste semester gevraagd en 270 euro in januari voor het tweede semester. Op het einde van het kalenderjaar (december) en schooljaar (juni) maken we telkens een definitieve slotfactuur op en verrekenen we de meer- of minkosten. De schoolfacturatie loopt van oktober tot juni (voor de 6des is dit t.e.m. mei). Als ouder kan je op het einde van het schooljaar vrijblijvend een bijdrage schenken aan het solidariteitsfonds.
Leerlingen van het 5e jaar stappen automatisch in het spaarsysteem voor hun eindejaarsreis. De voorschotfactuur bedraagt 35 euro per maand via domiciliëring. Je kan er ook voor kiezen om het bedrag in drie keer te betalen. Dit gebeurt in juni van het 5e jaar (280 euro) en in december van het 6e jaar (105 euro). Op de slotfactuur wordt het saldo verrekend. We streven naar een maximumprijs van 600 euro. Om de prijs van de eindreis te verlagen, organiseren de leerlingen ook verschillende winstgevende activiteiten. Alle leerlingen zijn verplicht om deel te nemen aan de eindreis. Kan je toch niet mee op eindreis, dan dien je contact op te nemen met de directie. Verdere inlichtingen verstrekken we in de omzendbrief bij het begin van het schooljaar.
Praktische vragen: Sarah Colemans rekeningen@lucasgent.be. Moeilijkheden om de schoolrekening te betalen: Sandy Buyse buyse.sandy@lucasgent.be.